Negotiation Leadership People Management Insights The 6 thinking hats Sales Customer service Productivity Negotiation Leadership People Management Insights The 6 thinking hats Sales Customer service Productivity

Welcome

Management Test

Test your management style via our online form.

Click here

Partnership Space

This space is a link between Penta Management and its clients.

Click here

Invitation/Workshop

Our free presentation modules : “Martyr or hero Manager” ?

Click here

Our training courses

Programmes

Discover the content of our courses.

Click here

Registration

Register in our different modules.

Click here

Planning

Find the complete agendas.

Click here

Testimonials

  • bpost kiest voor Penta Management als learning partner bij het versterken van basis people management vaardigheden van het middle management. Deelnemers kunnen het geleerde onmiddellijk in de praktijk brengen en waarderen het delen van ervaringen met collega managers uit overige sectoren tijdens de inter company programma’s. Leidinggevenden en HR professionals ontvangen na elke opleiding een korte feedback mbt de evolutie die de trainee heeft doorgemaakt en welke begeleiding verder kan bijdragen tot verankering van het geleerde. Sinds 2013 heeft bpost met Penta samengewerkt voor het opzetten van twee in house training sessies waarbij de inhoud op maat werd afgesteld naar de behoefte en tweetaligheid van de doelgroep. De samenwerking met Penta kenmerkt zich door klant en oplossing gericht denken met aandacht voor de objectieven en noden van bpost als bedrijf en voor het individu.
    Jocelyne De PessemierHR Business Partner - BPost
  • Waarom we voor Penta Management kozen ? Als bedrijf hebben we een doe-mentaliteit. Reageren, anticiperen , niet teveel theorie maar kortom ACTIE. En dat is ook wat we bij al onze partners waar we mee samenwerken willen terugvinden. Zo zochten we in 2013 naar een partner om op internationale schaal ons operationeel management de kneepjes van het vak te leren omtrent "communicatieve vaardigheden". Onze vraag was helder. Gebruik alleen theorie als dit nodig is. Laat onze managers reflecteren en al doende leren. En dit is wat onze managers ons na de opleiding vertelden : • erg nuttige training • goed bruikbaar in de praktijk • ik gebruik het echt • ik blader nog eens geregeld in de bundel • trainer begrijpt onze context en speelt erop in • smaakt naar meer. Penta Management stelt zich op als een partner die meedenkt !
    Martine Kestens Human Capital Manager - Kinepolis Group
  • "Akkanto started its collaboration with Penta Management in 2013. From the very beginning we felt enchanted by the quality of the listening and the powerful proposals made by Vinciane Dubuisson and Luc Geens. We felt immediately that they had understood the specifics of our company and our ambitions."
    Thierry BouckaertManaging Partner - Akkanto
  • Meermaals hebben we Penta Management ingeschakeld om een invulling te geven aan opleidingsbehoeften binnen Van Genechten Packaging in de richting van Management en Verkoop en dit zowel via open trainingen als training op maat. Telkens hebben we het professionalisme kunnen ervaren van de trainers/consultants van Penta. Hun competentie en enthousiasme werkte inspirerend voor de deelnemers. Naast een theoretische onderbouw zijn de opleidingen voldoende praktisch en interactief zodat een snelle inzetbaarheid in de praktijkomgeving mogelijk is. Voor de opleidingen op maat werd samen met de consultant het specifiek beoogd resultaat van de opleiding voor het bedrijf en/of afdeling vastgelegd en vertaald in concrete opleidingsonderdelen. Voor deze opleidingen werd er door de trainers steeds rekening gehouden met de bedrijfscultuur en door specifieke opdrachten en opvolging werden de deelnemers steeds gechallenged en werd het leereffect versterkt.
    Johan Korsten Personeelsdirecteur – Van Genechten Packaging
  • IDDI worked with Penta for Management training in 2012. It was a very useful training, and everyone who attended was able to learn something new - both the experienced managers and those newer on the job. An added value is that the exercises were fun, and it even provided some 'team building' time. Even now after a year, the information that I received and the tools for remembering what we learned come in handy.
    Linda Danielson COO - IDDI
  • Het vinden van een (management) training die het gewenste effect heeft op de ontwikkeling van de organisatie en de deelnemers, is zoiets als het zoeken naar de “Heilige Graal”. Een eerste belangrijke stap hierin is het kiezen van een flexibele, klantgerichte opleider, die zichzelf en de organisatie in vraag durft te stellen. Penta management is hiervoor één van onze vaste partners en brengt sedert jaren onze managers een gemeenschappelijke managementtaal en –attitude bij, waarop ze nog dagelijks met succes kunnen terugvallen.
    Geert Lobel IVC group
  • In samenwerking met Penta Management hebben wij binnen Group S een project gelanceerd om de operationele leidinggevenden ondersteuning te bieden bij hun rol als coach. Dit project is een succesnummer geworden en kon rekenen op heel wat positieve reacties van de deelnemers! Na een zorgvuldige voorbereiding waar heel wat aandacht werd besteed aan context en bedrijfscultuur, werd een programma op maat van ons bedrijf gemaakt: een goed uitgebalanceerd scenario waarin vooral de praktische oefeningen hun effect niet misten. De trainers kennen hun vak en wisten de deelnemers te boeien door een praktijkgerichte aanpak en vakkennis. Beste bewijs van het nut van deze “investering” is dat er in het dagdagelijkse praktijk nog vaak verwezen wordt naar het project en vooral dat het nog steeds verder loopt !
    Mart Cuypers HR Director – Group S
  • Penta Management is er in geslaagd om de afgelopen 3 jaar onze leidinggevenden, over alle afdelingen en functieniveaus heen, te trainen, te enthousiasmeren en te coachen. Penta Management is in onze organisatie een begrip. De inhoud, de aanpak en de praktische bruikbaarheid, zorgden voor een hoge opkomst, een hoge bereidheid om mee te werken en meerdere ‘interne sollicitaties’ om aan de training te kunnen deelnemen. Dankzij Penta Management hebben wij van de beoogde opwaardering van de “leidinggevende functie” een succes gemaakt.
    Lieven WillaertCountry HR Manager - Stora Enso
  • PENTA Management, Katty Remory hebben voor de TENgroup alle vooroordelen, wilde ideeën en alles wat vroeger gebaseerd was op puur buikgevoel aangaande communicatie, theoretisch tastbaar gemaakt. Hierdoor wordt het volledige management op hetzelfde nieveau gezet en worden dingen plots bespreekbaar. Er worden nu met kennis van zaken dialogen aangegaan, feedback gegeven, alignment gesprekken gevoerd en vooral SMART gehandeld. PENTA en Katty hebben binnen de TENgroup iedereen dezelfde wapens gegeven om de harde “oorlog” van de communicatie die zowel intern als extern zeer belangrijk is en gevoerd wordt, met de beste voorbereiding aan te vatten. Misverstanden en veronderstellingen zijn de belangrijkste vormen van frustratie zowel privé als zakelijk, dit zijn vormen van slechte of niet bestaande communicatie. PENTA legt de vinger aan de pols om deze vormen van slechte of niet bestaande communicatie te verminderen en hopelijk in de toekomst te herleiden tot het absolute minimum of geeft de mogelijkheid om situaties te begrijpen. PENTA heeft ons nu al naar een volgend niveau geholpen op vlak van professionaliteit en uitstraling van de TENgroup. PENTA is geen kost in uw boekhouding maar een duidelijke investering in uw bedrijf, mensen en de toekomst.
    Mike Matheeussen Managing Director - TENgroup
  • Wat wij appreciëren in de samenwerking met Vinciane is de vlotte stijl alsook de duidelijke en krachtige principes die in de training naar voor worden gebracht. De Penta aanpak heeft ons geholpen een aantal concrete resultaten te verwezenlijken in 2013. De onderlinge samenwerking op de "plant" is erop verbeterd; medewerkers nemen eigen verantwoordelijkheden op in plaats van met de vinger naar een ander te wijzen; tijdens de shiftoverdracht is men van probleemgericht naar oplossingsgericht denken overgeschakeld. Het meest sprekende resultaat is wellicht een verbetering van onze efficiëntie met 25% in 2013 (productie per persoon) waarvan 10% komt van een nieuwe investering. De overige 15% kennen wij toe aan een verbetering op het gebied van soft skills.
    Kris Baeckelandt Plant Manager - Frisk
  • Management is tussen kunst en kunde. Kunst wordt niet getraind, kunde wel. Penta Management geeft vanuit een bewezen ervaring de basisprincipes door om de kunde te vergroten, ze in te trainen en ze te leren toepassen tot ze een gedrag worden. Vaste formaten als hulpmiddel bij een persoonlijke inkleuring, open discussies als platform om elk naar eigen omgeving ze in te passen in de dagelijkse management realiteit. PENTA zorgt voor de formaten, het is aan elke manager om ze als gedrag te ontwikkelen tot kunde kunst wordt. En de onderneming, de medewerkers en de manager zelf er beter van worden.
    Pieter Casneuf CEO - ADAM Software
  • "We are pleased to work together with Penta Management for our management training courses. The training programmes are concrete and make it possible for our managers to put into practice - through role-plays - the acquired concepts. We appreciate very much the personal commitment asked to the participants at the end of each module. This allows them to immediately put into practice when they are back in the field with their team. The excellent level of the trainers makes it possible for them to adapt themselves to all types of training public in order to develop the competences of every participent. To be recommended !"
    Sandrine TaelmanHR Manager - Analis

[logo-slider]